Da li ste zadovoljni svojim poslom?

Biti zadovoljan onim što radimo izuzetno je važno. Ukoliko ne volimo ono čime se bavimo ili ukoliko nismo zadovoljni nekim drugim segmentima našeg rada, kao što je atmosfera na poslu, ljudi sa kojima delimo prostor, itd… to se odražava na različite načine i na naš život van posla. Više se umaramo, neraspoloženi smo, ponekad reagujemo ishitreno i propuštamo prilike druženja sa nama dragim osobama. Teško nam je kad pomislimo na posao, a jutarnje buđenje ne moramo ni da komentarišemo…

Međutim, kada smo zadovoljni onim što radimo volimo mesto na kojem smo, radni dan nam ne pada teško, čak i kada imamo dosta posla. Aktivno učestvujemo u napredovanju firme, realizovanju strategija, predlažemo ideje, efikasniji smo, produktivni, i što je za nas lično još važnije, zadovoljni smo sobom i svojim životom. Posle posla imamo snage za druženje sa porodicom, prijateljima, šetnju, bioskop…

Sve više poslodavaca uviđa značaj zadovoljnih zaposlenih u firmi. Menadžer jedne firme rekao je: „Pobrinite se za svoje zaposlene i oni će se pobrinuti za vaš biznis“. Međutim, mnogo firmi trenutno prolazi kroz prelazni period u kojem revidira načine na koje će posmatrati ulogu svojih zaposlenih. Od početnog, kod kojeg zaposleni predstavljaju samo jednu kariku u nizu koje čine jednu kompaniju, do sagledavanja zaposlenih kao ključnih elemenata jedne uspešne kompanije. U tom procesu i dalje ima poslodavaca, menadžera, koji ne obraćaju dovoljno pažnje na način ophođenja prema zaposlenima. Ovo nas dalje vodi tome da ćemo za lično zadovoljstvo poslom kojim se bavimo ipak morati sami da se pobrinemo.

Najpre je potrebno da postavimo sebi nekoliko pitanja kako bismo ispitali zadovoljstvo mestom na kojem radimo:

● Da li znam šta se od mene očekuje na poslu?
● Da li imam materijale neophodne da dobro uradim svoj posao?
● Da li na poslu imam svakodnevnu priliku da radim ono u čemu sam najbolji/a?
● U poslednjih sedam dana da li sam bio/la nagrađen/a zbog dobro obavljenog posla?
● Da li supervizor ili neko drugi na poslu obraća pažnju na mene, kao na osobu?
● Ima li nekoga na poslu ko me ohrabruje da napredujem?
● Da li se moje mišljenje ceni na poslu?
● Da li se moja uloga na poslu doživljava kao važna?
● Da li su moje kolege dovoljno posvećene da bi kvalitetno radile svoj posao?
● Da li imam dobre prijatelje na poslu?
● Da li je u poslednjih 6 meseci neko sa mnom razgovarao o unapređenju?
● Da li sam u proteklih godinu dana imao/la priliku da na poslu učim i napredujem?

Međutim, odgovaranjem na pitanja uočićete da nije svako pitanje bilo podjednako važno za vas. Na osnovu PCM-a, za svaki od 6 tipova ličnosti će određena pitanja biti važnija od drugih, u zavisnosti od potreba koje su za dati tip ključne. Na primer, nagrada za dobro obavljen posao je izuzetno važna Thinker-u. Nasuprot tome, Harmoniser-u prijatna atmosfera preuzima primat, dok je kod Persister-a vrednovanje njegovog mišljenja od posebnog značaja.

Koja pitanja su bila ključna za Vas?

Jelena Spremo