Kako je Trump uspeo da pobedi?

Izbori u Sjedinjenim Američkim Državama su prošli, ostavljajući pola Amerike i sveta u šoku. Mnogi su iznenađeni ishodom samih izbora, jer pored kontraverznih, uvredljivih, izazivajućih i potpuno frigidnih stavova, osoba koju niko nije mogao da zamisli u Beloj Kući je sada u njoj. Ako ste pratili strane medije i društvene mreže, mogli ste da vidite da mnogo ljudi nije podržavalo njegove stavove.

Kroz prethodne tekstove kroz koje smo analizirali ličnost i ponašanje Trampa, mogli ste da zaključite kako se on predstavlja i na koji način komunicira sa ljudima. Izraženi promoter je pobedio, a ovo su karakteristike njegove ličnosti koje su doprinele njegovoj pobedi u SAD-u.

1. Glasan i direktan lider je ono što Amerikanci vole


Ljudi vole iskrenost, srčanost, euforiju i neočekivano – a to je ono što im je Trump podario svaki put kada bi izašao na scenu. Donald je osoba koja želi da bude u centru pažnje, koja će uvek koristiti svoj šarm da bi svoje stavove gurala u prvi plan i ubedila druge da je u pravu. Baš zbog energije kojom je zračio, ljudi su ga slušali bez treptaja.

2. U svakom trenutku govori ono što ljudi žele da čuju


Trump je znao kome da se obrati i na koji način. Govorio je jednostavnim jezikom svoje ciljne grupe – radničke klase. Nije koristio komplikovane političke i ekonomske reči, jer ljudi to ne slušaju. Žele da čuju o povećanju zaposlenosti i smanjenju stope kriminala. On je o tome pričao. Takođe, govorio je o stvarima koje njih stvarno zanimaju: religija, sloboda, brak, seksualnost, abortus i prava na posedovanje oružja. Kada se obraćao radničkoj klasi, obraćao im se kao „zaboravljenim“ pravim Amerikancima, koji treba da se osvete korumpiranoj političkoj eliti koja je trenutno na sceni. Ko će im pomoći u osveti? Trump! On kao promoter je jednostavno znao šta je to potrebno da bi masu ispred sebe motivisao i digao na noge.

trampic

3. Stalno je pričao o promenama, a ne o procesima


Trump nije osoba koja će isticati svoju struktuiranost, već je osoba koja je motivisana krajnjim rezultatima i promenama koje želi da donese. Znao je da ljude ne zanima akcioni plan kojim će doći do određenog cilja, koliko ih zanima krajnji ishod. Za promotera, planovi nisu primarni. Zato je Trump u svakoj novoj prilici odgovarao onako kako u tom trenutku misli da će imati najviše koristi. Reagovao je instiktivno, ne logički i planski. Amerikancima su dosadile mirne debate, diplomatski i politički korektni odgovori, a Donald je sve, samo ne miran i korektan. Sve ono što se ljudima u SAD nije sviđalo, Trump je rešio da promeni. „The first day I come to the White House, on my first hour…“ su bile njegove reči na skoro svakoj konvenciji.

4. Šarmiraće i privoleće laskanjem, a zastrašivaće i pretiće kako bi postigao ono što želi


Trump će koristiti svoj šarm i moći ubeđivanja kako bi postigao svoj cilj. A to je i uradio, znao je da šarmira svakog ko bi se našao ispred njega. Koja god situacija naiđe u budućnosti, kao i do sada, koristiće svoje moći ako misli da njima može da privoli nekoga na svoju stranu. Naravno, to neće upaliti kod svakoga. Kada se promoter oseća ugroženim, on pokušava verbalno da povredi osobu i manipuliše drugima. Tako je Trump verbalno napadao opoziciju tokom cele predsedničke trke.

5. „Make America Great Again“


Promoteri često koriste jake reči i upečatljive slogane, zato možemo slobodno da kažemo da je slogan „Make America Great Again“ na pravi način predstavljao Donaldovu ličnost. „Sjajno, jako, neverovatno, fantastično, veoma“ su reči koje promoteri često koriste dok govore.

capturetrump

6. On nije imao kampanju, on je napravio pokret


Svojom promoterskom energijom, uspeo je da ubedi ljude da svi imaju isti cilj, kojem on teži u svom predsedničkom mandatu. Zato je iza njega stao veliki broj ljudi. „As I’ve said from the beginning, ours was not a campaign but rather an incredible and great movement made up of millions of hard-working men and women who love their country and want better brighter future for themselves and for their family“ – Donald Trump.