Zaposleni su demotivisani? Sa ovih 6 pitanja ćete tačno saznati zašto

Ranije, najuspešne kompanije bile su one koje su uspevale da dominiraju u posedovanju najnovije tehnologije. Danas je pristojna tehnologija manje-više dostupna i pristupačna, tako da je tehnološka prednost prešla u drugi plan. Zaposleni su, više nego ikada ranije, ključ uspešnog poslovanja i konstantnog napretka.
Ključ svake uspešne kompanije čine upravo njeni zaposleni.

Da biste dobili najbolje od vaših zaposlenih neophodno im je prići na adekvatan način, shodno njihovim karakteristikama ličnosti. Ukoliko tako učinite, kod zaposlenih će biti pokrenut entuzijazam da učestvuju, budu deo tima, ostvare doprinos, daju svoj maksimum. Međutim, praksa često ukazuje na to da se u radnu sredinu najbolje uklapaju osobe koje su po temperamentu slične svojim nadređenima, dok druge, po ovom kriterijumu drugačije, najčešće nailaze na brojne prepreke u raznim segmentima rada.

Prema Process Communication Model-u postoji šest tipova ličnosti koji se međusobno razlikuju prema svojim dominantnim karakteristikama ličnosti, načinima na koje funkcionišu u timu, sferama rada, uslovima rada u kojima daju svoj maksimum, kao i šta je to što pokreće njihovu motivaciju.
Istraživanje pokazuje da svih šest tipova mogu odlično funkcionisati u bilo kom timu, kao i na radom mestu, kada na njihove psihološke potrebe menadžeri odgovore adekvatno.

Kako biste osigurali da će psihološke potrebe vaših zaposlenih biti zadovoljene, treba da koristite sledeća pitanja čiji će odgovori dovesti do povećanja motivisanosti zaposlenih:

1. Kako mogu omogućiti zaposlenom da se oseti prihvaćenim?
2. Na koji način zaposleni može dobiti priznanje za svoj rad, kao i dobru organizaciju aktivnosti?
3. Kako mogu osigurati da zaposleni dobije važan zadatak za rad?
4. Na koji način mogu omogućiti zaposlenom vreme za sebe, lični prostor, vremensku strukturu?
5. Kako da zaposlenom učinim zadatke privlačnim?
6. Kako da zaposlenom zadatke prožmem akcijom i uzbuđenjem?

Ovo su ključna pitanja koje bi menadžeri trebalo da razmotre kada budu radili na motivaciji  svojih zaposlenih. Njihovom primenom u praksi, motivacija vaših zaposlenih postepeno će rasti, a konflikti i nerazumevanje biće im strani. Uravnoteženi odnosi postaće nešto što se podrazumeva. Kad menadžeri pozitivno odgovaraju na psihološke potrebe svojih zaposlenih, pružaju im baš ono što im je preko potrebno, a efekat će biti povećano zalaganje zaposlenih. Ovo nadalje omogućava menadžerima da se više fokusiraju na postavljanje strategija i realizaciju ciljeva, a manje na „gašenje požara“.

Tek smo krenuli da vas uvodimo u priču o PCM-u! Mnogo toga vas tek čeka da naučite, a mi vam savetujemo da kroz sledeće blogove vidite primenu ove metodologije:
– Kako sprečiti i lečiti simptome drame na poslu?
– Zašto sa nekim ljudima lako ulazimo u konflikt?
– Kako uspešno voditi ljude kada se suočavate sa ličnom krizom?