Kako raditi sa klijentom koji je potpuno drugačiji od mene?

Sličan se sličnome raduje.


Često ovu rečenicu srećemo u svakodnevnom razgovoru. Kada pogledamo malo bliže, možda zaista i jeste tako. Uglavnom za prijatelje biramo ljude koji imaju navike, interesovanja, muzički i književni ukus sličan našem. Sa ljudima koji su nam slični po temperamentu lako stupamo u komunikaciju i retko kad ulazimo u konflikt. Imamo osećaj kao da smo na istoj talsnoj dužini. Dobra vest je da možemo birati osobe sa kojima želimo da provodimo svoje slobodno vreme. Međutim, kao koučing ekspeti, retko kada ćete moći da znate ko je i kakva je osoba koja dolazi prvi put na sesiju. Osnova svake kvalitetne koučing sesije je uspostavljena potpuna usaglašenast sa klijentom. Šta se dešava onda kada je klijent potpuno drugačiji od vas?

PCM® metodologija prepoznaje 6 tipova ličnosti koji se međusobno razlikuju prema svojim dominantnim karakteristikama ličnosti, unutrašnjim potrebama, motivatorima i razlozima iz kojih ulaze u stanje stresa. Izazov svakog kouča je da se najpre upozna sa svojom karakterističnom kombinacijom 6 tipova ličnosti, takozvanom zgradom ličnosti, a zatim prihvati klijenta koji ima potpuno drugačiju zgradu ličnosti od njega. Kako? Prepoznavanjem psiholoških potreba različitih tipova ličnosti.

#1 Thinker – priznanje rada i vremenska struktura

Thinker je izuzetan u organizovanju aktivosti i detaljnom planiranju. S obzirom da rado preuzima odgovornost dobrodošao je kako u ličnim, tako i u profesionalnim odnosima. Kada sa drugima deli svoje ideje, to čini potkrepljujući sve aspekte čunjenicama i logički strukturisano. Strukturisan pristup radu i priznanje njegove ekspertize su ono što je njemu najznačajnije.

#2 Persister – priznanje rada i poštovnje uverenja i stavova

Persister je osoba koja svet posmatra i procenjuje svet kroz svoje stavove, mišljenja i vrednosti. Karakterišu ga čvrsti moralni i etički standardi i izuzetno je pronicljiva osoba. U komunikaciji sa drugima Persister je veoma zainteresovan da predstavi svoje mišljenje i čuje tuđe. Pored toga, izrazito je posvećen svom ličnom i profesionalnom razvoju

#3 Harmoniser – poštovanje ličnosti i čulne potrebe

Harmoniser je prijatna, saosećajna osoba osoba koja svet oko sebe posmatra kroz emocije. Kada i osobe sa kojima stupa u kontakt takođe uviđaju važnost njegovih osećanja, Harmoniser to izrazito ceni i poštuje. U odnose unosi empatiju i harmoniju i potrebno mu je da se oseća prijatno, da ga ljudi prihvate kao osobu i pokažu da im je stalo do njega.

#4 Rebel – potreba za zabavnim kontaktom

Rebel je kreativac koji pronalazi rešenje tamo gde ih drugi ne vide. Spontan je, razigran i sposoban da unese zabavu čak i u najmonotonije zadatke. Pored toga, karakteriše ga spontanost i reagovanje po principu “Sviđa mi se / ne sviđa mi se”. Druge osobe u njemu vide veliki izvor pozitivne energije i zabave, pa je zato rado pozivan na brojna okupljanja.

#5 Promoter – potreba za dinamikom

Promoter već pri prvom kontaktu odaje utisak šarmantne , dopadljive osobe. Izrazito je snalažljiv i za njega se može reći da pronalazi izlaz u svakoj situaciji. U svemu što radi njemu je neophodna dinamika i izuzetno mu je važno da se u svakom trenutku oseća živim. Promoter je osoba koja komunicira direktno i u razgovoru voli odmah da pređe na poentu.

#6 Imaginer – potreba za samoćom

Imaginer je introspektivna i maštovita osoba. Često razmišlja o sebi, životu i svim mogućim scenarijima i varijantama različitih događaja. Zbog toga mu je često potrebno da ostane sam. Kada razgovara sa ljudima, on ne daje mnogo činjenica, već češće iznosti svoju analizu brojnih hipoteza i opcija, pre nego li dođe do zaključka.

Pored korišćenja u svakodnevnoj komunikaciji, PCM metodologija ima veoma široku primenu. Neke od oblasti primene su upravljanje konfliktima, upravljanje stresom, liderstvo, izgradnja timova i motivacija zaposlenih, prodaja i rešavanje prigovora. Ukoliko želite da se upoznate sa metodologijom koju su primenjivale Bela kuća i NASA pridružite nam se na radionici „PCM kao alat uspešnih menadžera“ 19. septembra 2018. godine.

SAZNAJ VIŠE O RADIONICI