Ko su kreativci, zašto su važni i kako ih motivisati?

Neki ljudi su kreativni više, neki manje. Postoje pozicije kod kojih je kreativnost ključni deo posla, kakve su npr. marketing pozicije. Inovacije su nešto što se očekuje od svakog zaposlenog. Kako da budete sigurni koji ljudi imaju prirodno veći dar za kreativne izazove?

Evo nekih praktično primenljivih opisa izvedenih iz PCM Kouč treninga koji će vam pomoći da prepoznate ove prirodno kreativne tipove ličnosti:

Kreativac svet oko sebe vidi kroz svoj „filter“ za „reakcije“. Šta to znači?

Oni reaguju na život na jednostavan način: volim – ne volim; sviđa mi se – ne sviđa mi se. Čućete ih da odgovaraju sa rečima koje su reaktivne, kao što su „Vau“, „Juhu!“, „Kul!“, “Ekstra!” “Sviđa mi se” „Mrzim to!“ Ovim kreativnim i spontanim ljudima je jako važno pitanje „Da li uživam u svom poslu?“, jer im ustaljeni, tj. rutinski poslovi brzo postanu dosadni.

U PCM-u ovaj kreativan tip ličnosti naziva se „Rebel“. Njihov sto je „zabavno zona“, ukrašena sa svetlim bojama, posterima, interaktivnim „igračkicama“, zabavnim frazama. Oblače se da privuku pažnju, spontani su, razigrani i uvek nasmejani. Veruju da je uživanje u poslu od suštinskog značaja za uspeh na radnom mestu. Donose odluke na osnovu toga koliko su ta rešenja kreativna i zanimljiva ili koliko zabave će doneti taj izbor.

Ako se energija „Rebel“-a kanališe kako treba, njihova kreativnost će biti pokretač novih ideja i inovacija tima. Zbog vaše želje da se diferencirate od konkurencije (a svako to želi), poželjno je da imate ovakve osobe u svojoj organizacionoj strukturi.

tipovi licnosti

Koje su „loše strane“ Rebela (kreativaca)?

Pod stresom i u susretu sa problemima, okrivljivaće druge za greške, neće prihvatati odgovornost, jer u ovakvim situacijama sebe pozicioniraju kao osobe bez mane. Kao što ne vole rutine, ne vole ni ustaljena pravila. Neretko krše kodeks oblačenja i ne pridržavaju se uputstava. Umeju da kasne na sastanke.

Mogući problemi u komunikaciji

Kao što smo rekli, kreativnost je izvor konkurentske prednosti. Što se proizvod vaše kompanije više izdvaja na tržištu kao nešto jedinstveno, što veštije zadovoljava potrebe ciljne grupe, to je veći potencijal za rast profita.

Da biste postigli rezultat koji očekujete od Rebela, morate da naučite da efikasno komunicirate sa njim. Pošto oni imaju razigranu energiju, često se javlja problem između njih i interno motivisanih lidera. Interno motivisani lideri su svoj uspeh izgradili na filozofiji „radi sada, igraj se kasnije“, a rebel sa druge strane ima filozofiju „igraj se sada i radi kasnije„. Dakle, u suprotnosti je ono što jedinstveno motiviše svakog od njih i lako je videti kako tenzija između ove dve strane nastaje. Vaš zadatak – pronađite zajednični jezik!

Kako da motivišete Rebele?

Kada kažemo pronađite zajednički jezik, podrazumevamo da ćete vi naučiti jezik Rebela, i na taj način se prilagoditi njemu. Znate da su ovakvi članovi timu jako potrebni, a evo kako da ih motivišete:

  • Od vas se zahteva razigrana energija, nasmejanost. Šalite se sa njima, „bacite im pet“, pokažite da       se i vi zabavljate sa njima
  • Dozvolite Rebelu da se prvo igra, pa tek onda radi. Treba da im pokažete zabavu u svakodnevnim         obavezama
  • Dodeljujte im uloge u projektima koje zahtevaju njihovu kreativnost
  • Dozvolite im da sami odrede brzinu dolaženja do krajnjeg cilja, procvetaće bez striktne vremenske       strukture i neposrednog nadzora
  • Nemojte da im dajete savete koje nisu tražili
  • Dozvolite im slobodu da imaju jedinstven pristup svom radnom okruženju
  • Sloboda u oblačenju takođe je nešto što im prija
  • Izbegavajte da im dodeljujete projekte koji zahtevaju dugoročno planiranje i svakodnevni nadzor

Ohrabrujemo vas da testirate predloženo i budete slobodni da nam javite kakve promene je to donelo u vašem odnosu sa Rebelom! Dok za profesionalce koji žele da ulažu u svoje znanje i razumeju dubinsku strukturu ličnosti osoba s kojima rade, preporučujemo da postanu PCM Koučevi.