Promoter kao lider: Šta se može predvideti o Trampovom predsedničkom mandatu? (drugi deo)

Znajući da je kod Donalda Trampa najdominantniji promoter (pročitajte više u prvom delu bloga), šta se može predvideti iz onoga što se videlo kod njega? Da li je će njegov pokušaj u trci za Belu Kuću biti uspešan? Evo nekoliko stvari koje njegov promoterski tip ličnosti garantuje:

1. Jednostavno će to uraditi

Oni koje zbunjuje ili su frustrirani Trampovim neuspehom da napravi strukturisan, detaljan plan neće naići na olakšanje ako bude izabran. Planovi su irelevantni za promotere. Oni procenjuju odgovore na događaje onako kako se oni odvijaju, odmeravaju gde oni imaju najviše interesa i reaguju u skladu s tim. Kao akciono-orijentisan lider, predsednik Tramp želi brzu procenu i instinktivne, gotovo trenutne odgovore naspram premišljanja, planiranja i pažljivog razmatranja pluseva i minusa.

2. Šarmiraće i privoleće laskanjem a zastrašivaće i pretiće kako bi postigao to što želi

Naravno, vođenje zemlje nije isto što i vođenje biznisa. Struktura američke vlade i limiti njenih pozicija izvršne moći će prinuditi Trampa da se koristi svojim šarmom i moćima ubeđivanja kako bi postigao svoj cilj. Kao i svi promoteri, to su kvaliteti koje ima u izobilju i koje može da razvije vrlo efikasno kada situacija to od njega iziskuje. Kao, promoter, prirodno nadaren za ubeđivanje, predsednik Tramp bi bio izuzetno uspešan u pridobijanju saveznika i protivnika da se slože s njim i da urade ono što on od njih želi. Ipak, ne bi umeo da uveri svakoga. Polaganje republikanske zakletve nije učinilo ništa da promeni njegovu tendenciju da verbalno napadne opoziciju, što je pokazao tokom predsedničke trke. To je jednostavno način na koji promoteri reaguju na kritiku i opstrukciju. Kao kontranapad, promoter, predsednik Tramp bi zamahnuo jako ka svima onima koji nisu podlegli njegovom šarmu.

3. Smišljaće nove načine da to uradi

Trampovi oštri pogledi na kontroverzna pitanja su osvojili srca nekih, dok su ga potpuno odvojili od drugih. Ali promoterima je samo stalo da obave posao, čak i promoter koji napiše knjigu o nekoj temi nije izuzetak. Kandidat Tramp je ideološki motivator zato što mu to pomaže da postigne svoje neposredne ciljeve koji su maksimalna medijska pažnja i galvanizacija baze partije. Predsednik Tramp bi bio i pragmatičan iz istog razloga. Spremnost da pređe crvenu liniju, pregovara sa oponentima i ublaži svoje stavove mu omogućavaju da uspešno pregovara u trenutku kako bi zadovoljio svoju potrebu kao promotera da završi stvari i da se sa akcijom otpočne. Promoter sklon uspostavljanju dogovora, predsednik Tramp, je obazriv sa svojim mudrim rečima: „Nekada kada izgubite bitku, pronađete nov način da dobijete rat.“ To bi razočaralo mnoge koji veruju u njega sada i prijatno bi iznenadilo one koji mu se trenutno suprotstavljaju.

Mi ljudi smo predvidiva stvorenja i kandidat za predsednika nije nikakav izuzetak. Rano je reći ko će biti najviši organ vlasti u SAD-u na kraju kampanje. Ali znamo šta je to što bi kandidati radili da se zaista i nađu na tom mestu. Sve dok je Tramp u trci, može se računati na zabavnu i neobuzdanu vožnju.

Process-Communication-Model1