Tajno oružje “Pixar Studios”
za koje svi lideri treba da znaju

Kada pogledamo istoriju animiranih filmova u poslednjih 100-tinak godina, možemo reći da je Pixar Studios kreirao neke od najboljih i najvećih hitova animiranog filma svih vremena. Od filmova kao što su “Priča o igračkama”, “Potraga za Nemom” i “Cars”, njihovi filmovi su prilagođeni osobama svih uzrasta, a kako stari, tako i mladi uvek žele još. Njihovi filmovi imaju “ono nešto” što nas drži budnim.

Naravno, Pixar Studios ima jedno tajno oružje. Oni koriste komunikacioni model zasnovan na tipovima ličnosti pod nazivom Process Communication Model, uz pomoć kojeg oni dizajniraju i osmišljavaju ličnosti u filmovima, karakterne osobine i tok priče. Ovaj model, skraćeno PCM, je otkrio i razvio psiholog dr. Taibi Kahler. U stvari, on je napravio najsofisticiraniju tipologiju ličnosti koja nam pruža uvid u različite tipove ličnosti. Uz pomoć PCM-a, mi sada možemo da prepoznamo tipične osobine različitih tipova ličnosti, njihove kanale komunikacije, kao i načine ponašanja u stresu. Kahler je pronašao jaku povezanost između tipova ličnosti i grčke mitologije, razvojne psihologije i liderstva.
Konkretna primena PCM metodologije

Pixar Studios i PCM

PCM je pomogao timu iz Pixar Studios da razviju karakterne crte filmskih likova, kao i da razviju priču sa kojom će se povezati mnogo šira publika – ovo je uzrok toliko velikom uspehu na kraju dana. Da li ste gledali animirani film “Brave”? Ovaj film je osvojio “Academy award” za najbolji animirani film. Producentkinja ovog filma, Katherine Sarafian, je u stvari PCM kouč. Tako je znala da glavnu junjakinju filma, Meridu, formira po uzoru tipa ličnosti Rebel (prema PCM modelu). Njena majka, sa kojima ima najviše sukoba, je klasičan Persister.

Film Inside Out i PCM

Drugi film koji je odmah možemo prepoznati da je baziran na PCM metodologiji jeste animirani film “Inside Out” iz 2015. godine. Šta treba da bude vaš zaključak kada pogledate ovaj film? Niko od nas nema karakteristike samo jednog tipa ličnosti. Svaka osoba predstavlja kombinaciju 6 različitih tipova ličnosti, gde postoji tip koji je kod nas dominantan (naša baza), a tokom života, kako se razvijamo, stičemo nova iskustva i imamo nove izazove, mi se razvijamo i počinjemo da izražavamo i karakteristike drugih tipova ličnosti. Zato nas ovaj film vodi u centralni sistem mozga, gde sve osobe u filmu imaju iste likove: Sreću, Tugu, Bes, Gađenje i Strah. Kao i različiti tipovi ličnosti, svaki od likova u filmu drugačije reaguje u stresu – neki su optimistični, neki imaju blokadu, treći su besni i iskaljuju svoje nezadovoljstvo na drugima.

Da li ponekad sednete i razmislite kako vi reagujete u stresu a kako drugi? Na koji način volite da komuncirate? Sa kakvim ljudima se lakše povezujete, a sa kojima teško komunicirate? Sve ovo možete da razumete kada budete izučili PCM metodologiju.

Pixar je kroz PCM metodologiju vama približio svaki film, zašto ne biste i vi naučili da koristite PCM? Znaćete da motivišete sebe, a i druge, da povećate uključenost ljudi (jer ćete svakom pristupati na drugačiji način), povezaćete se lakše sa publikom (ako ste govornik ili predavač), a i svaku strategiju ćete znati da objasnite tako da svakom tipu ličnosti bude objašnjena na najbolji mogući način.

Saznajte više o PCM-u kroz naše prethodne blogove: