- atmadmin
- Blog
- Коментари су искључени на 6 jezika koje zna svaka osoba na planeti. Kojim ti govoriš?
Da li su vam ove rečenice poznate? Da li se desilo da ste bili kritikovani jer niste obratili pažnju na reči sagovornika i zaboravili ste nešto „jako važno“? Da li ste ikada želeli da bolje razumete o čemu drugi pričaju? Da li biste voleli da se povežete sa različitim ljudima, kao da su vam dugogodišnji prijatelji?
Ključ leži u kvalitetnoj komunikaciji. Naime, da biste zaista razumeli ono što vam vaši sagovornici govore, važno je da obratite pažnju na to šta vam govore i na koji način to čine (gestikulacija, ton kojim vam se obraćaju i sl.). Na osnovu jednog običnog „Dobro jutro!“ upućenog od strane kolege, možemo zaključiti kakvo je njegovo raspoloženje tog jutra. Važno je da obratimo pažnju na način na koji izgovara ovu rečenicu. Razumeti baš svakog nije lako, ali ipak postoji način kako to da uradimo. Mi vam otkrivamo 6 univerzalnih jezika koje razume svaka osoba na planeti i koji će značajno razviti vaše komunikacione veštine.
#1 Misli
Mozak ove osobe je poput hard diska naših kompjutera. Naime, izgleda kao da ta osoba ima mali sef u kome skladišti sve podatke, informacije, selektuje ih, filtrira, povezuje i iznova pokušava da otkrije gde se stvari uklapaju. Ovakve osobe često se vode činjenicama i detaljima i postavljaju pitanja poput „Šta? Kako? Gde? Zašto?“. Oni posmatraju svet kao jedinstven prostor preplavljen slučajnim podacima koje oni moraju logički razumeti, organizovati, sortirati i kategorizovati. Smatraju da stvari moraju imati smisla, te ga tako i traže u svemu oko sebe.
#2 Razmišljanja
Sada vas molimo za „Mir u sudnici“, jer ove osobe su poput sudija, a svet je njihova sudnica. Svaki događaj posmatraju kao pravni slučaj kojim predsedavaju. Šta se dogodilo? Koja je svrha toga što se dogodilo? Zašto je to važno? Da li ljudi govore istinu? Može li se ljudima verovati? Šta je ono što je ključno? Koja je poruka koju možemo izvući? Ovo su pitanja kojima se često vode i žele da saznaju što pre, što konciznije odgovore na njih. Ova osoba svet posmatra kroz filter sopstvenih vrednosti i razmišljanja, a zatim donosi konačnu presudu.
#3 Osećanja
Kompas ove osobe koji ih vodi svuda na njihovom putu je srce. Vrlo su empatične i pune podrške. Saosećaju sa drugima i trude se da se svi osećaju prijatno u svojoj koži. Njihov pokretač su emocije. Često od njih možete čuti nešto poput: „Kako si? Da li ti je prijatno u ovoj prostoriji? Kako je protekao sastanak?
#4 Reakcija
Hej ti! Ti tamo! Da da, baš ti! Pogledaj ovu novu super igru. Hoćeš da se igraš sa mnom? Hajde da se zabavljamo. Mrzim politiku. Obožavam čokoladu, ali ne volim da pijem kafu. Ove osobe govore jezikom reakcija. Ovakve osobe misle i odgovaraju refleksno, odnosno, u trenutku. Takođe, više su responzivne, nego odgovorne. Razmišljaju kreativno, dok izbegavaju analitiku. Vode se time da se u svetu nešto dešava, a da su oni ti koji moraju odgovoriti na sva dešavanja. To su osobe koje žive u trenutku, vrlo su živahne i uvek su spremne za nešto novo.
#5 Akcije
On kao da je uključen na struju. Prethodna rečenica zaista opisuje ovakve osobe. Oni su poput igračkica na baterije, kojima se te baterije nikada ne potroše. U životu se najviše fokusiraju na akciju. Šta ćemo sada da radimo? To je pitanje koje konstantno postavljaju. To su osobe koje konstrantno tragaju za novim akcijama i izazovima. Kada naiđu na prepreku, ne smiruju se dok je ne otklone. Za njih ne postoje reči poput ne ili stop. Jednostavno ne umeju da se zaustave.
#6 Mašta
U njihovoj glavi kao da se odvija jedan poseban film. Oni sanjaju, maštaju. Oni gledaju u daljinu. Zamišljaju. Život je nebo kojim prolaze oblaci najčešće nepravilnog oblika, bez ikakvog razloga. Sve te slike u mislima ovakvih osoba uvek su drugačije i uvek očaravajuće. Takođe, svet za njih je prostor prepun mogućnosti. Često deluju povučeno i ne vole kada neko ograničava njihov prostor. Inspirišu ih drugi ljudi i stvari.
Loša komunikacija u jednoj kompaniji predstavlja najčešći izvor konflikata, bilo da se radi o dvoje zaposlenih koji rade u istom radnom timu, ili komunikaciji između šefa i zaposlenog. Razumevanje najpre sebe, a zatim i potreba drugih je ključ kojim se ovakvi konflikti mogu izbeći. O komunikaciji pisali smo i u jednom od naših prethodnih blogova, pa ukoliko vas ova tema bliže zanima, savetujemo vam da ga pročitate.