- kristina.cukovic
- Blog, Uncategorized, Vesti
- Коментари су искључени на Kako menadžeri treba da pristupe generaciji Z?
Nedavno sam na treningu imala diskusiju sa menadžerima naše velike kompanije na temu Generacija Z ili generacija Zed. Kako upravljati njima, ko bi se kome trebao prilagođavati, koliko su zahtevni ili ne, da li bi uopšte trebalo nešto da menjamo u načinu vođenja ljudi itd. Zanimljivi su mi bili njihovi stavovi koji su manje više odražavali način na koji su se oni karijerno razvijali u zadnjih dvadeset godina, a što nove generacije donekle smatraju zastarelim i prevaziđenim.
Svakodnevno vidimo da kompanije ulažu sve veće napore da privuku ali i zadrže kadar dobrim employer brandingom i da se predstave kao mesta na kojima se zaposleni osećaju dobro i mogu da uspostave balans između poslovnog i privatnog života.
Šta odlikuje nove generacije Z (rođeni između 1996-2010) i šta to očekuju od nas?
- Ne sećaju se perioda pre upotrebe smart telefona, izuzetno potkovani digital znanjem i veštinama;
- Ovo su generacije okrenute aktivizmu, inkluziji, različitosti i očekuju od kompanija da prate taj trend;
- Generacija Z se teško zadržava na jednom mestu i zato se talenat mora privući autentičnom kulturom i treba im predstaviti jedinstveno radno iskustvo,
- Redovan fidbek i asertivna transparentna komunikacija mora da bude deo svake kompanijske kulture. Oni žele da im ponudite svrhu i smisao, konkretne razvojne planove i ciljeve, kao i zajedničku misiju koja je odraz odgovornog poslovanja i društvene angažovanosti i osvešćenosti.
Kako menadžeri treba da pristupe novim generacijama Zed i prilagode se razlikama?
Razlike među članovima tima mogu biti izvorište novih ideja, kreativnosti i dinamičnosti, ukoliko ih razumete i usmeravate na pravi način.
PCM (Process Communication Model) nam pomaže da bolje razumemo naše individualne razlike, načine na koji svako od nas preferira da komunicira, način na koji percepiramo svet. Uz PCM mi možemo da predvidimo na koji način će generacija Zed, ali i pripadnici bilo koje druge generacije, pokazati svoje indikatore stresa kao i šta je motiviše kako bi bila produktivnija i u balansu.
Korišćenjem PCM-a i učenjem o strukturi ličnosti svojih saradnika, menadžeri su u mogućnosti da prilagode svoj stil upravljanja svim zaposlenima. Takođe uz PCM menadžeri imaju jasne smernice o tome koje su preferirane metode upravljanja, odgovarajući načini organizovanja aktivnosti, kao i preferirano radno okruženje za različite tipove ličnosti. Zahvaljujući PCM-u, menadžeri su u mogućnosti da povećaju svoje performanse i efektivnost i organizuju sve korake neophodne za postizanje ciljeva.
Koje su psihološke potrebe generacije Z?
Ono što se do sada moglo zaključiti u poslovnom okruženju jeste da su za Generaciju Z jako važni izazovi. Željni su akcije, napredovanja i konstantnog ličnog i profesionalnog razvoja. Ukoliko ovaj element izostane motivacija im opada, posao postaje suvoparan. Ako ne pronađu izazove i ciljeve ispred sebe, brzo će potražiti drugu poslovnu priliku.
Isto tako, pripadnici ove generacije ističu značaj dobre komunikacije. Posao nosi različite trzavice, izazove – u tim momentima je važno međusobno razumevanje i poverenje koje razvijete sa kolegama.
Zašto je dobro imati pripadnike generacije Zed u timu?
Pripadnici generacije Zed se ne ustručavaju da postavljaju pitanja kada im nešto nije jasno ili imaju nedoumicu. Iz toga se neretko javljaju i nove ideje a svakako utiče i na smanjenje konflikata i međusobnog nerazumevanja.
Vaš tim će dobiti novu dozu kreativnosti, imaćete informacije iz prve ruke šta je novo u branši jer su oni uvek u toku. Kad vide da nešto ne funkcioniše probaće nešto drugo bez straha od promena. Da li ste spremni da razmrdate dinamiku vašeg tima? Važno je samo da procenite strukturu ličnosti a PCM će vam dati sve potrebne inpute kako biste izgradili uspešan odnos i sjajnu komunikaciju.
Nadežda Pejić, PCM Trener i HR Consultant u Atria Group
Želite da unapredite svoje menadžerske veštine i izgradite stil koji će svi želeti da slede?
Pogledajte kako to možete uz trening Discover PCM
Više informacija pogledajte ovde