1978. godine NASA je tek počela sa programom lansiranja spejs-šatl letelica u svemir. Tadašnji glavni psihijatar u NASA-i, dr Terry McGuire, bio je odgovoran za procenu psihološke podobnosti astronauta za pripremu misije. To je bio veoma težak zadatak, jer složićete se, ipak ne možete tek tako nekoliko izuzetno talentovanih, pametnih i samouverenih ljudi smestiti u letelicu i poslati u svemir.
Kabina svemirskog broda može biti veoma stresno okruženje, koje od astronauta zahteva visoku emocionalnu inteligenciju, timski rad, fizičku i mentalnu spremnost, kao i psihološku agilnost. Upravljanje emocijama i nošenje sa stresom, su takođe neke od ključnih stvari o kojima bi trebalo voditi računa.
Baš u to vreme Terry McGuire upoznaje Taibija Kahlera, eminentnog psihologa, koji je na osnovu empiriskih istraživanja oblikovao Process Communication Model. Kako je Terry smatrao da mu PCM model može pomoći da izabere prave kandidate, poziva Taibija da prisustvuje intervjuima i značajno doprinese procesu selekcije astronauta.
Taibi je uz pomoć PCM modela mogao da za samo 10 minuta intervjua proceni svakog od astronauta. U tih 10 minuta napravio bi beleške na papiru, a zatim bi papir odložio do kraja intervjua. McGuire-u je trebalo daleko više vremena od toga. Nekoliko sati tačnije.
Kada su uporedili svoje beleške po završetku intervjua, ustanovljeno je da je Taibi za samo 10 minuta uz pomoć PCM-a, saznao mnogo više nego McGuire za par sati.
Od tog trenutka, pa narednih 20 godina (dok se McGuire nije povukao), PCM postaje osnovni alat za selekciju i procenu kandidata u NASA-i. Korišćenje PCM modela bilo je od ključne važnosti prilikom 6 spejs-šatl misija u kojima su postojali izraziti problemi sa prekidima veze između letelice i baze. Zahvaljujući PCM-u, McGuire ja mogao da predvidi eskalaciju stresa određenih astronauta u tim situacijama, kao i pod kojim uslovima će se to tačno desiti.
Koliko je ovaj model značajan, govori i činjenica da ga je dugo koristila Bela kuća, a danas direktori, menadžeri, kompanije sa liste Fortune 500, poznati psiholozi, kao i Pixar studio.